افتتاح مجتمع ملکوت، اولین مجتمع خدمات متوفیات شمال کشور

مجتمع ملکوت سازمان آرامستانهای شهرداری بابل، اولین مجتمع خدمات متوفیات شمال کشور با حضور مهندس نبیان معاونت محترم عمرانی استاندار مازندران و جمعی از مسئولین شهرستان افتتاح گردید.

ارسال کننده

سید محمد هاشمی

تاریخ ارسال

1393/07/29

مجتمع ملکوت سازمان آرامستانهای شهرداری بابل، اولین مجتمع خدمات متوفیات شمال کشور با حضور مهندس نبیان معاونت محترم عمرانی استاندار مازندران و جمعی از مسئولین شهرستان  افتتاح گردید.

در ابتدای این برنامه مهندس سید مرتضی حسینی ، مدیر عامل سازمان آرامستانهای شهرداری بابل ضمن تشکر و قدردانی از همه مسئولین حاضر در جلسه با اشاره به معضلات و مشکلات متعدد آرامگاههای سطح شهر بابل ، بویژه آرامگاه گله محله در سالهای گذشته، تشکیل سازمان آرامستانها توسط مدیریت عالیه شهرداری و شورای اسلامی شهر بابل را یک اقدام ارزشمند و موثر توصیف نمود که با عنایت به ارائه خدمات تخصصی به خوبی توانست در طول سه سال به بزرگترین مرکز خدمات حوزه متوفیات شهرستان بابل تبدیل شود.



ایشان با قدردانی از اعضای شورای سازمان آرامستانها به ویژه جناب آقای مهندس عسکری شهردار بابل و همچنین اعضای هیئت مدیره و دقت نظر و پشتوانه معنوی امام جمعه محترم شهر بابل،  ساخت این مجتمع را حاصل اهتمام، پشتکار و عشق و علاقه ای دانست که از روز اول با نگاه برنامه محور در مجموعه سازمان شکل گرفت و با افتتاح این مجتمع به ثمر نشست.

مهندس حسینی در بخش دیگری از سخنان خود افزود:

با افتخار اعلام میکنم ، امروز سازمان آرامستانها بزرگترین و مهمترین پشتوانه خانواده های محترم متوفی در امر ارائه خدمات تخصصی است. امروز در صورت هر گونه حادثه فوتی از طریق تلفن24 ساعته  1530 مردم می توانند از همه ی خدمات لازم شامل حمل متوفی، نگهداری جسد در سردخانه و تغسیل و تکفین و تدفین بهره مند شوند، و اداره متوفیات مجتمع ملکوت، از طریق نرم افزار جامع آرامستان مسئولیت هماهنگی و رصد نمودن خدمات ارائه شده را خواهد داشت.



  مدیر عامل سازمان آرامستانها در خصوص مجتمع ملکوت اینگونه توضیح دادند که: این مجتمع  با هدف تجمیع خدمات کامل در حوزه متوفیان در زمینی به وسعت 1000 متر مربع در ضلع جنوبی آرامگاه گله محله بابل طراحی و اجرا گردیده است. در حال حاضر بخشهای مختلف مجموعه شامل غسالخانه بهداشتی( در دو سالن مجزا)، سالن انتظار و نظارت خانواده متوفیان، سردخانه زیر صفر و بالای صفر (ویژه نگهداری اجساد در کوتاه مدت و بلند مدت) ، اتاق پزشک، دفتر مدیریت و حسابداری، تاسیسات، اداره متوفیات، اتاق پرسنل کشیک و رانندگان حمل متوفی آماده بهره برداری میباشند و با برنامه ریزیها و هماهنگیهای صورت پذیرفته به حول و قوه الهی تجهیز سالن کالبد شکافی (ویژه پزشکی قانونی) ،پارکینگ و کارواش آمبولانسهای ویژه حمل متوفی و نیز راه دسترسی مستقل به مجتمع ملکوت در آینده ای نزدیک عملیاتی خواهد شد که در این زمینه نگاه مساعد معاونت محترم عمرانی استاندار و همه ی مسئولین محترم را می طلبد.

 ایشان ادامه دادند: جهت احداث مجتمع ملکوت تاکنون  بیش از 5 میلیارد ریال هزینه گردیده است که اعتبار آن از محل منابع داخلی سازمان آرامستانهای بابل، مساعدت مالی شهرداری و کمکهای مالی خیرین گرانقدر شهر بابل تامین گردیده است.

در ادامه برنامه حجت الاسلام والمسلمین روحانی امام جمعه شهرستان بابل طی سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از شهردار و شورای اسلامی شهر با اشاره به خدمات موثر مدیر عامل سازمان آرامستانها جناب آقای مهندس حسینی بیان داشتند: هر جا تدبیر کردیم نتیجه گرفتیم ، هر جا مدیر شایسته گذاشتیم اقدامات کلان و ارزشمندی در جامعه شاهد بودیم که افتتاح مجتمع ملکوت یک نمونه بارز آن است.



ایشان در بخش دیگری از سخنان خود افزودند: در نظام اسلامی حتی برای اموات هم برنامه ریزی و دستور داریم و دین مبین اسلام برای جزء جزء مراحل زندگی انسان برنامه دارد و بشر را به حال خود رها نمی کند.

وی افزود: ساماندهی آرامگاههای سطح شهر توسط سازمان آرامستانها یک امر مبارک است و از شهرداری و شورای اسلامی شهر می خواهم که همه ی آرامستانهای سطح شهر ، بویژه آرامگاه مرحوم معتمدی هم به همین شکل سازماندهی گردد تا بتواند به جامعیت آرامگاه گله محله بابل برسد.

مهندس نبیان معاونت عمرانی استاندار مازندران هم طی سخنانی با بیان اینکه مجتمع خدمات متوفیات یکی از نیازهای اساسی در همه ی آرامستانهاست، اظهار داشتند: در سالی که به فرموده رهبر معظم انقلاب به سال اقتصاد و فرهنگ با عظم ملی ومدیریت جهادی نامگذاری گردیده ، ساخت و تجهیز مجتمع ملکوت مصداق بارز مدیریت جهادی است که با همت شهرداری و شورای اسلامی شهر بابل و عزم و اراده مدیر عامل محترم سازمان آرامستانها جناب آقای مهندس حسینی اجرایی گردید.


معاون عمرانی استاندار گفت: غالب پروژه های تعریف شده برای این دنیا و زندگان است اما افتتاح مجتمع ملکوت پروژه ای است که بار معنوی بالایی داشته و خدمت رسانی به اموات و خانواده های داغدار را شامل میشود و ارزش بسیار بیشتری دارد. ایشان همچنین خواستار پوشش مدیریتی آرامگاه مرحوم معتمدی توسط سازمان آرامستانهای شهرداری بابل شده و از شهرداری و شورای اسلامی شهر خواستند که این مهم را در کوتاهترین زمان ممکن اجرایی کنند

 ایشان در ادامه صحبتهای خود افزود: تمام کارهایی که ما انجام میدهیم در واقع بخشی از بدهی خود را به مردم خوبمان میپردازیم و امروز خوشحالیم که بخش دیگری از این بدهی پرداخت شد.

در پایان مراسم، مجتمع ملکوت توسط معاونت محترم عمرانی استاندار و امام جمعه محترم شهر بابل به شکل رسمی افتتاح گردید.